Two brilliant movies

Idag steg mina vuxenpoäng från noll till hundra... eller kanske mina pensionärspoäng, beror på hur man ser det. Jag följde nämligen med mina päron till filmklubben. För tvåhundra kronor kan man bli medlem och få se sju filmer några utvalda lördagar in på detta halvåret. Det är lite speciella filmer som visas och då menar jag inte typ Göta Kanal 3 eller American Pie utan filmer som Gosskören, Flickan med pärlörhänge och Vicki, Christina, Barcelona.
Idag visade de The Reader. Mycket bra film med Kate Winslet, David Kross  och Ralph Fiennes i huvudrollerna. Den fick en verkligen att börja tänka och den var vacker och sorglig på samma gång. 
Det är en lång och ganska komplicerad film och klockan är ett på natten just nu så ni får googla det om ni är intresserade. 



 the_reader06

Kate Winslet och David Kross...


Sedan vid kl sju kom Johanna förbi och jag, Johanna, lillasyster och Josefin knökade ner oss i min soffa och tittade på en annan höjdar rulle. Dirty Dancing 2.

Och där sjönk mina vuxenpoäng från hundra till noll. 

Men jag erkänner. JAG ÄLSKAR DIRTY DANCING 2. Ni får gärna tycka att jag är världens lök men jag förnekar inte min kärlek till den här filmen. 
Ni som har sett den vet att den utspelar sig på Kuba 1958 precis innan Fidel Castros revolution. Filmen är full av fantastisk kubansk musik, latino dans, vackra tidsenliga kläder, romantik men även historia och politik. Det är verkligen ingen svårsmält film men jag tycker inte att det alltid behöver vara så djupt eller knepigt. Nej ibland behöver man en feelgood film.  



Dirty Dancing 2: Havana Nights

Diego Luna och Romola Garai...





Jag...


Kommentarer
Postat av: torpan

jag vill se the reader, den verkar bra OCH du är ingen lök, dirty dancing 2 är underbar !

2010-01-17 @ 12:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0