Folke the ferret



Idag har jag varit och hälsat på den här krabaten. Han är bara så söt :) Jag hälsade också lite på hans ägare Sidsel, hade ju varit ganska otrevligt annars.




Det här är Folkes ägare Sidsel. Vi har känt varandra sedan barnsben. Vi gick tillsammans på dagis i Århus i Danmark. Våra föräldrar lärde känna varandra och samma år som vi flyttade till Lidköping så flyttade Sidsels familj till Dalarna. Sedan har de flyttat runt ett antal gånger i Sverige men bor nu i Lerum.
Våra familjer har träffats sådär vart annat år kanske, så inte överdrivet ofta. Men i somras så sökte Sidsel in på formakademin här i Lidköping och kom in. De senaste åren har hon bott i Göteborg och även en sväng i danmark igen. Och så hamnar hon sedan i Lidköping. Världen är knasig ibland...hur människors vägar delar sig och möts igen.

Och medan jag har varit bortrest så har Sidsel gått och skaffat sig en sambo, illern Folke. Så jag hälsade på henne idag i hennes fina lilla lägenhet och hon bjöd mig och hennes kompis Emelie på vegetarisk middag.
Jag fick klappa Folke och berätta om min resa och så pratade vi om allt mellan himmel och jord.





Sidsel och Emelie, alltid lika snygga...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Va coola dom är ;) och du också ;) Hade gärna ringt dig nu, men klockan är mitt i natten så jag ringer dig imorgon istället. Så kul att du är i Sverige igen, imorgon är det jag som går till mina chefer och frågar när jag kan möta upp er i Stockholm :D By the way, jag och Maja skapade en blogg ihop nu när hon åkte till Irland, amillioncolours.blogg.se heter den :)

2010-01-14 @ 02:13:18
Postat av: Tilly

haha tack men jag tycker nog att Folke har högre cool faktor än jag ;)

Jaa vad kul:D Meet me halfway liksom!

Den ska jag spana in nu på en gång!! jag kommer bli er trognaste läsare ^^

2010-01-14 @ 17:08:38
Postat av: anna

haha, folke the ferret! haha så söt är den ju...fina bilder btw :)

2010-01-14 @ 17:11:25
URL: http://toorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0