En vecka

Ojojoj det är så mycket som har hänt på en och samma vecka...helt sjukt. Och jag är helt slut, mest på grund av alla känslor som har svallat fram och tillbaka.

Ska försöka sammanfatta förra veckan lite smått.

Försökte på fyra dagar säga Hej då till alla personer som jag lärt känna under tiden i Schweiz och det var både svårt tidsmessigt och emotionellt. Jag blir lätt så himla fäst vid personer så jag började ju gråta bara av att tänka på att jag skulle säga hej då till alla.
Killarna (Burri, Jari, Dario) och jag åkte på onsdagen till Bern för att äta en avskedsmiddag på en Italiensk restaurang det var trevligt men sorgligt. 
På kvällen så hade Fabienne, Tanja, Elina, Lisa och Isi planerat att vi skulle ha en photoshooting. Fabiennes bror är nämligen fotograf så han skulle ta bilderna. Så det blev en massa roliga bilder tagna den kvällen.
Sedan var det packning som gällde för min del och så även det jobbigaste avskedet.
Elias har precis som jag lätt till tårar så det var ett tårdrypande Hej då. Vi sa inte så mycket vi visste ju båda vad det innebar att jag skulle åka så vi bara höll om varandra.

 

Goodbye

I´ll contuinue my journey in another direction but I´ll miss you all for sure... 


På torsdagen flög jag (i världens minsta flygplan) från Zürich till Köpenhamn där jag träffade storasyster Cecilie. Det var verkligen roligt att träffa henne igen och ett bra ställe att mellanlanda på innan jag kom hem till verkligheten.

Så jag fick se henne och engelsmannens (James, hennes pojkvän) lägenhet. En söt liten tvåa som låg i Hvidovre som är omöjligt att uttala om man inte är dansk. James föröker inte ens uttala de olika delarna av Köpenhamn längre utan han har hittat på egna namn istället. När han ska förklara Hvidovre säger han bara " I live in Hövdöv in Copenhagen" vilket vi såklart tycker är jättekul.
I alla fall så hade jag en jättemysig vistelse i Köpenhamn. Vi gick på Museum, bio, barer, i affärer och åt god mat. Jag kommer definitivt resa dit snart igen och Cecilie och James blir man bara glad av att umgås med.



  

De lyckliga tu ...


Kommentarer
Postat av: anna

Det är skönt att ha dig hemma igen :)Vore kul att åka tillsammans och hälsa på cecilie & james nån gång :)

2010-01-13 @ 14:55:52
URL: http://toorpan.blogg.se/
Postat av: Tilly

Det skulle vi kunna göra :) Köpenhamn är jättefint.

2010-01-13 @ 17:11:15
URL: http://tillypilly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0