Dagen idag

Idag skulle man upp tidigt då, kl nio. Om man jämför med att jag har gått upp kl elva resten av veckan så är det tidigt. Mamma var ledig idag så hon tyckte att vi skulle göra något tillsammans. Det betyder oftast att vi ska vara nyttiga och göra något fysiskt. Så vi gick på ett friskis pass kl tio. Jag som trodde att det var ett medelpass vi skulle gå på blev inte övelycklig när jag förstod att det var ett bas pass. Så det var gympa i slowmotion i en timme. Jag och alla tanter. Men lite fick jag ju rört på fläsket och ganska bra musik var det så det var inte så dumt ändå.





Sedan mötte jag upp Anna och Madde och vi gick till Larssons skafferi och åt lunch. Sallad med kyckling och vitlöksbröd och brownie och kaffe till dessert. Väldigt gott var det och så fick jag lite kvalitetstid med tjejerna.

Efter det har jag bara skrivit om mitt CV och andra mindre roliga grejer men ikväll ska jag ha myskväll med familjen tror jag. Mamma och Maria var så gulliga när jag kom hem från Schweiz. De hade möblerat om hela mitt rum så att det var mycket mysigare och lättillgängligt. De hade även köpt ett soffbord till mig. Så hade de tänt levande ljus i hela rummet och städat undan en massa skräp som jag lämnat när jag åkte iväg. De hade tydligen saknat mig här hemma;)





Maria och mamma i Altea, Spanien...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0