Lidköping, Kristiansand, Lidingö, Skarpnäck och Gävle

Det har hänt så himla mycket sedan jag kom hem och jag har helt enkelt inte hunnit uppdatera. De dagar jag har haft en timme över för att skriva så har jag känt mig helt oinspirerad och inte haft något att skriva om.

Förra helgen så skrev Hanna uppe ifrån Ramundberget att enda chansen hon hade att ta ledigt från jobbet var veckan därpå. Det betydde alltså att jag hade två dagar att planera in att jag skulle till Sthlm och träffa Hanna. So far so good. Men just då visade det sig också att det sket sig lite smått med den lägenhet jag och Frida ville hyra i Kristiansand i Norge. Jag tror inte ens jag har nämnt det här...jag och Frida vill till Norge och jobba i vår och kanske även i sommar.
Så grejen var alltså att jag var lite stressad över detta då det var bråttom om vi ville ha lägenheten och så skulle jag söka så många jobb som möjligt så snabbt som möjligt. Så det var en hektisk helg men jag gjorde allt med glädje då jag visste att jag snart skulle få träffa Hanna igen. Tyvärr kunde varken Madde, Frida eller Anna åka med, det var verkligen jättetråkigt men förståeligt när jobb, uppkörningar osv väntade för dem (grattis till körkortet förresten Anna!)

Väl i Sthlm så möttes jag och Hanna på centralstationen. Det var precis som i en film, vi sprang mot varandra (och allt gick i slowmotion såklart) och så en stor tårfylld kram. Var så härligt att se henne igen och vi bara skrattade och log hela kvällen och pratade om allt och inget.
Efter det filmaktiga mötet i vänthallen på centralen tog vi t-banan till Lidingö för att bli upphämtade av Hannas moster som vi skulle bo hos.
Förutom hos Hannas släktingar så blev det även en natt hos Karin i
- ...vad heter det ....någonting med "knäck" ....(jag)
- Skarpnäck, Anna (Karin)
- Aha ok...fan vad ologiskt..Skarpnäck...vad är det om? (jag)




En bild från förra gången jag och Hanna var i Sthlm för att hälsa på Karin...


Ska berätta mer om Sthlm när jag får bilder av Hanna.

Men efter en intensiv men ändå ganska soft Sthlms vistelse så bar det inte hemåt för mig utan jag åkte vidare upp till farmor och farfar i Gävle. Familjen skulle komma på fredagen och jag åkte dit på torsdagen för att hjälpa farmor med en massa olika saker.




Det är många personer som jag tycker mycket om som bor långt borta, även personen till vänster i bild, Köpenhamn av alla ställen..suck. Men det är klart, alkohol är ju billigare i Danmark.

Kommentarer
Postat av: anna

haha :) det var skönt att träna förut! puss

2010-02-01 @ 12:39:30
URL: http://toorpan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag vet! Händer sjukt mycket... Men hur härligt var det inte i Stockholm!? Jag är så glad att du kunna komma och att jag kunde komma. Det är något visst min bästa vänner, spelar ingen roll hur länge vi är ifrån varandra vi har varandra ändå ;) puss å kram vännen

2010-02-02 @ 18:38:07
Postat av: anna

dags för en uppdatering tilly? :D

2010-02-10 @ 10:40:15
URL: http://toorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0