START

Nu har jag precis kommit hem från mitt andra jobb. Jag jobbar på Sörarena på det lokala fotbollslagets hemma matcher. Laget heter Start och spelar i den högsta divisionen eller vad man nu ska kalla det. Den norska motsvarigheten till allsvenskan i alla fall.
Där jobbar jag i "Startvippen" det är för de som har 10 års abonnemang på Starts matcher. De sitter på en speciell del av läktaren och har direkt tillgång till den "kiosken" som jag arbetar i. Det är egentligen ingen kiosk men i brist på annat ord så kallar jag det för det. Det är i alla fall en lokal i direkt anslutning till läktaren och där finns det en bar i ena änden och en "kiosk" i den andra. Där står jag och sälger pizza, pölse, öl, brus (brus = läsk), glass, choklad osv. Där får jag 130 kr i timmen. 130 norska kronor. Och då ska det tilläggas att av de 5 -6 timmarna man jobbar där så är 2 av dem aktiva. Det är klart att vi inte sitter still hela tiden men det är bara 2 av timmarna där det är något att göra hela tiden. Så det är rätt så lättförtjänta pengar.

Men nu ska jag bara ta det lugnt för imorgon jobbar jag på Bon Appetit från kl 10 - 19. Det blir rätt hårt men eftersom jag tycker om att arbeta där så är det inget stort problem.





Start säger Hej :)

...de vann idag btw, med 5-3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0